Contabilitatea afacerilor în mediul online

Contabilitatea afacerilor in mediul online

Obiectivul general al cursului “Contabilitatea afacerilor în mediul online” este de a înţelege mediul economic în care activează companiile din mediul online, prin analiza situaţiilor lor financiare, cunoaşterea tehnicilor de contabilitate managerială şi înţelegerea implicaţiilor comportamentului etic la nivelul companiilor. Scopul principal al cursului este de a identifica informaţiile relevante care să ajute utilizatorii externi şi interni ai informaţiilor financiar-contabile în luarea celor mai bune decizii de investiţii şi finanţare a companiilor din mediul online, precum şi în crearea de valoare pentru companiile din mediul online.  

Titulari de curs / seminar:
Prof. univ. dr. Iulia Jianu

Iulia JIANU este profesor universitar, coordonator de doctorat (ASE) şi profesor asociat la Conservatoire National des Arts et Métiers de Paris (CNAM). Prodecan al Bucharest Business School și Director al programului de master MBA Româno-Francez INDE organizat de ASE în cooperare cu CNAM (2014-2020), manager de program în România pentru European Postmaster in Accountancy Programme (Tilburg University), a obţinut titlul de doctor în contabilitate cu teza “Teorie contabilă şi raportare financiară privind performanţa întreprinderii” în anul 2006 la ASE (coordonator Prof. univ. dr. Mihai Ristea) şi certificările de calificare profesională ca expert contabil (CECCAR) în 2007. Absolventă a programului de master ”Finance et Contrȏle de Gestion” (2003) la Universitatea din Orleans, a programului de studii aprofundate ”Decizie şi Control în Contabilitate” (2001) la ASE, precum şi a Facultăţii de Contabilitate şi Informatică de Gestiune (2000), a fost implicată în multe proiecte de cercetare câștigate prin competiție și finanțate de UEFISCDI, atât ca membru în echipa de cercetare, cât și ca director de proiect.

Lect. univ. dr. Gabriela – Lidia Tănase

Proiectarea sistemelor informatice de gestiune

Proiectarea orientată pe obiecte s-a impus datorită evoluției continue a metodologiilor destinate modelării și conceperii sistemelor informatice.

Obiectivul acestui curs constă în prezentarea Limbajului Unificat de Modelare (UML), singurul formalism standardizat în domeniul proiectării sistemelor informatice. In cadrul cursului, vor fi studiate conceptele paradigmei obiectuale, modelarea cazurilor de utilizare, diagramele necesare modelării statice și dinamice a unui sistem informatic, precum si diagramele de implementare. De asemenea, vor fi prezentate soluții concrete de implementare a diagramei claselor atât în limbajele de programare orientate pe obiecte, cât și în modelul relațional.

Cursul se adresează celor care doresc să-și dezvolte abilitățile în domeniul proiectării sistemelor informatice, în general, și a celor cu baze de date, în particular.


Dezvoltarea aplicațiilor mobile

Dezvoltarea aplicatiilor mobile

Utilizarea pe scară largă a dispozitivelor mobile a condus la creșterea complexității aplicațiilor destinate acestora.

Scopul acestui curs este de a prezenta atât tehnicile de programare, cât și cele mai utilizate componente Android necesare dezvoltării aplicațiilor mobile, folosind limbajul Java. În cadrul cursului, vor fi studiate elementele utilizate în dezvoltarea interfețelor Android, soluții pentru accesarea bazelor de date, facilități în utilizarea componentelor multimedia, tehnici de conectare cu alte dispozitive, precum și soluții pentru utilizarea senzorilor unui dispozitiv mobil. 

Cursul se adresează celor care doresc să se inițieze sau să-și dezvolte cunoștințele necesare elaborării aplicațiilor destinate dispozitivelor mobile.


 Titular de curs / seminar:
Conf. univ. dr. Gabriel Cozgarea

Roboți software pentru automatizarea proceselor de afaceri

Roboți software pentru automatizarea proceselor de afaceri

Cursul Roboți software pentru automatizarea proceselor de afaceri are scopul de a introduce automatizarea proceselor robotizate (RPA) studenților. Cursul nu presupune cunoștințe anterioare despre RPA. Îl echipează pe student cu abilități care îl vor ajuta să identifice oportunitățile de automatizare într-o organizație. Cursul oferă cunoștințe cuprinzătoare și abilități la nivel profesional concentrate pe dezvoltarea și implementarea roboților software.  Începe prin reîmprospătarea abilităților de bază de programare și prin introducerea conceptelor de bază RPA. Cursul prezintă apoi platforma UiPath RPA și învață un student cum să folosească software-ul gratuit UiPath (ediția Academic Alliance) pentru a automatiza procesele de afaceri. În continuare, se bazează pe aceste concepte și explică cum să evaluezi succesul implementării automatizării într-o organizație. Ultima secțiune a cursului provoacă studenții să aplice RPA abilităților de afaceri și să vină cu noi procese care nu ar fi fost posibile fără RPA.

Titulari de curs / seminar:
Prof. univ. dr. Valentin Florentin Dumitru

Lect. univ. dr. Viorel Costin Banța

Implementarea sistemelor Enterprise Resource Planning

Implementarea sistemelor Enterprise Resource Planning (ERP)

Disciplina „Implementarea sistemelor ERP ” își propune o abordare modernă a tot ceea ce înseamnă adoptarea și adaptarea unui sistem informatic de tip Enterprise Resource Planning – într-o companie. Se vor studia toti pașii necesari împlementării soluției informatice SAP S/4HANA – generația următoare din suita sistemelor informatice moderne, a celor de la SAP, în ceea ce priveste soluțiile oferite pentru sistemele în timp real (real-time) de tip ERP. Ceea ce se prezinta la acest curs + laborator, pune împreună două domenii: partea de economie și tot ce ține de interdisciplinaritate (informatică, proiectare, modelare, implementare, utilizare etc.). Parcurgând această materie și realizând toate lucrările de laborator existente, veți înțelege procesele de afaceri bazate pe SAP Enterprise Business Software, utilizând S/4HANA ca aplicație. Utilizarea mediului nostru modular de predare și învățare (adică vom începe prin a ne configura un proiect menit a implementa o soluție informatică de tip ERP într-o companie, de la implementarea modului financiar SAP FI, a modului de gestiune a materialor – SAP MM, până la modulul SAP SD – vânzări și distribuție), vă va conduce la înțelegerea în profunzime a două mari procese economice utilizate în majoritatea companiilor din lume și anume P2P – procure-to-pay (achiziții), precum și O2C – order-to-cash (vânzări). Aceste procese vor fi adaptate pentru mediul conomic din România și nu numai. Tot în cadrul acestei discipline, pe parcursul semestrului, veți demonstra efectul integrator al proceselor de afaceri utilizând studiile de caz practice existente și care vă vor fi puse la dispoziție. Datorită accesului pe web și instrumentului de monitorizare care vă este pus la dispoziție, mediul de predare S/4HANA este, de asemenea, ideal pentru învățământul la distanță – adică, lucrările de laborator existente pot fi lucrate foarte ușor și de acasă – accesul la sistemele SAP fiind 24/24h. Un alt aspect pe care îl veți învăța, în cadrul acestei discipline, va fi acela al modului în care veți aborda și optimiza procesele de afaceri în S/4HANA, folosind mediul SAP Customizing (veți aborda toți pașii necesari unei implementări SAP). Acest mediu de predare și învățare vă va învăța cum se realizează maparea corectă a structurilor organizaționale și cum se realizează toate ajustările proceselor dintr-o companie. Veți fi puși în situații concrete întâlnite în mediul de afaceri, ulterior căutând soluții pentru toate problemele care ar putea să apară în cadrul implementării unei soluții informatice de tip ERP (se va dezvolta câte un concept de soluție aferent fiecărei afaceri discutate – fiecare student va avea propria afacere, pe care, va trebui să o informatizeze, prin implementarea unei solții de tip ERP – în cazul de față, SAP). Folosind programele noastre practice și bazate pe scenarii care au ca scop cele mai recente soluții de la SAP, studenții își pot atinge întregul potențial în ceea ce privește modul în care se poate implementa și configura un sistem S/4HANA. Materialele noastre didactice cuprinzătoare constau în prezentări, studii de caz și exerciții practice. Instrumentele de predare suplimentare facilitează evaluările continue ale studenților și favorizează discuțiile de grup.


Titular de curs / seminar:
Lect. univ. dr. Viorel Costin Banța

Viorel Costin Banța este lector la Academia de Studii Economice din București din 2021. Are o diplomă de inginer cu specializarea în Automatizări și Calculatoare, programul Automatică și Informatică Industrială, partea de Mecatronică, eliberată în anul 2000 de Facultatea de Automatică, Calculatoare și Electronică, Universitatea din Craiova. Este doctor inginer în Mecatronică din 2016 cu o teză din domeniul proiectării și dezvoltarii sistemelor informatice, utilizând sisteme informatice de tip ERP, urmând în prezent un doctorat în contabilitate. Viorel Costin Banța are o experiență semnificativă cu sistemele SAP, de mai bine de 18 ani, fiind implicat în implementarea SI (în peste 20 de proiecte) în cadrul mai multor companii din Romania și nu numai (fie ca angajat, fie făcând parte din echipe de implementare din cadrul unor prestigioase firme de consultanță), aparținând unor domenii de activitate, cum ar fi: industria de petrol și gaze, comerț, producție, IT, etc. În ceea ce privește cercetarea, Viorel Costin Banța s-a implicat activ în cercetarea acestui subiect (peste 40 de lucrări publicate și 4 cărți – studii de caz SAP).

Baze de date

Baze de date

Disciplina urmărește aprofundarea cunoștințelor în domeniul administrării și gestionării datelor organizate în baze de date abordând atât modelul relațional clasic cât și modelul non-relațional (noSQL). Sistemele de gestiune a bazelor de date utilizate sunt MySQL (MariaDB) și MongoDB. 

Prima parte a cursului parcurge toate etapele necesare prelucrării datelor utilizând facilitățile limbajului SQL (administrare drepturi de acces, consultare, views, rutine, funcții, evenimente). Cea de-a doua parte a cursului prezintă aspecte privind migrarea de la modelul relațional la modelul orientat pe documente și facilități de consultare și actualizare a datelor organizate în colecții MongoDB.

Titular de curs / seminar:
Conf. univ. dr. Andrei Stanciu

Cu experiență de peste 20 de ani în predare la Academia de Studii Economice din București, absolvent al programului de masterat Research and Teacher Education for Business & Economics. Este autor a 5 lucrări de specialitate în domeniul bazelor de date. Experiența practică în domeniul proiectării sistemelor informatice în general și a gestiunii bazelor de date în mod special este rezultatul participării ca expert IT în echipa de implementare sau în cea de management la mai multe proiecte în cadrul ASE sau în parteneriat cu alte universități (proiect SIMUR, proiect ARPI, etc.) A colaborat cu rol de consilier pentru implementarea sistemelor informatice și digitalizarea activităților cu mai multe organizații și instituții printre care Institutul Național de Administrație și Ministerul Educației. 

Securitatea sistemelor informatice

Securitatea sistemelor informatice

Pe măsură ce avansăm în cel de-al treilea mileniu, informația devine o resursă tot mai importantă, depășind ca valoare resursele tradiționale (materiale). Afirmația ”cine va stăpâni informația va stăpâni și lumea” arată exact importanța acestei resurse, a cărei protejare devine vitală.

Disciplina are ca obiectiv însușirea unor concepte și tehnici avansate necesare asigurării securității informației și sistemelor informatice. Sunt prezentate principalele tipuri de atacuri cibernetice, precum și managementul riscului de securitate; politici, standarde și proceduri de securitate. În acest mod, studenții masteranzi vor dobândi cunoștințe în domeniul tehnicilor de criptografie și laboratorol al accesului la date în domeniul tehnicilor de criptografie și de control al accesului la date. Cursul și laboratorul îmbină bune practici, standarde și instrumente referitoare la securitatea sistemelor informatice, utilizând diverse aplicații de tip firewall sau VPN. 

De asemenea, cel mai des întâlnite vulnerabilități de securitate și modalitățile de securizare aferente sunt explicate și demonstrate pentru cazul aplicațiilor Web cu bază de date, cel mai răspândit și cel mai vulnerabil tip de aplicații utilizate în prezent în zona sistemelor informatice de gestiune.


Titulari de curs / seminar:
Conf. univ. dr. Alexandru Adrian Gavrilă

Este conferențiar universitar în cadrul Departamentului de Informatică de Gestiune al Facultății CIG – ASE București din anul 2016. A absolvit facultatea CIG în anul 1999, a urmat cursuri postuniversitare în cadrul aceleiași facultăți și un master de comunicare și predare în limba engleză, organizat de facultatea REI. A obținut titlul de doctor în anul 2007, urmând și un stagiu de cercetare pentru doctorat la Universitatea de Științe Sociale din Toulouse, Franța. Timp de aproape un sfert de secol a predat diverse discipline de informatică în cadrul departamentului de Informatică de Gestiune din ASE și a ținut mai multe tipuri de cursuri la SNR (Societatea Națională de Radiocomunicații) și în cadrul mai multor organisme profesionale din România (CECCAR, ASPAAS, etc). Are o bogată activitate de cercetare, concretizată în scrierea a numeroase articole științifice, manuale universitare și studii de caz, în calitate de autor și coautor, precum și membru în echipele de cercetare de la mai multe proiecte de cercetare naționale și internaționale.

Conf. univ. dr. Dragoș Mangiuc

Este conferențiar universitar în cadrul Departamentului de Informatică de Gestiune al Facultății CIG – ASE București, pe care a absolvit-o în 2000 și unde activează din anul 2001. În paralel a urmat cursurile postuniversitare ale programului de Sisteme Informatice de Gestiune. După realizarea unui stagiu de pregătire doctorală, inclusiv la Universitatea de Științe Sociale din Toulouse, Franța, a obținut titlul de doctor în 2008. Din 2001 până în prezent, a predat o serie de discipline de informatică de gestiune în cadrul departamentului de Informatică de Gestiune din ASE, specializându-se în programare, baze de date și proiectarea sistemelor informatice de gestiune. Este autor sau coautor pentru un număr de articole științifice, manuale universitare, suporturi de studiu și culegeri de studii de caz, precum și membru în echipele de cercetare ale mai multor proiecte de cercetare naționale și internaționalale mai multor proiecte de cercetare naționale și internaționale.



Managementul proiectelor

Project management

Disciplina are ca obiectiv însușirea unor concepte și tehnici avansate necesare asigurării unui management de proiect eficient. În acest sens, studenții masteranzi vor dobândi cunoștințele necesare și vor dezvolta abilitățile adecvate inițierii, planificării, execuției, monitorizării și finalizării cu succes a unui proiect. Cursul și seminarul îmbină bune practici, standarde și instrumente referitoare la gestiunea proiectelor, utilizând metodologii specifice pentru gestiunea proiectelor atât tradiționale, de tip Waterfall, cât și agile. Masteranzii vor avea ocazia să experimenteze utilizarea practică a mai multor aplicații software de management de proiect (Microsoft Project, SAP Project System, etc.) pentru a gestiona planificarea activităților unui proiect, monitorizarea execuției acestuia, generarea de tablouri de bord și diferite tipuri de rapoarte sintetice.

Titulari de curs / seminar:
Conf. univ. dr. Dana – Maria Boldeanu

Dana-Maria Boldeanu este conferențiar universitar în cadrul Departamentului de Informatică de Gestiune al Facultății CIG ASE București din anul 2014. Deține un doctorat în Economie, specializarea Contabilitate din anul 2008. A absolvit facultatea CIG, specializarea Gestiunea și Analiza Financiară a Întreprinderii în anul 2001, ulterior a urmat un an de studii aprofundate în specializarea Informatică de gestiune, iar în 2012 a absolvit un program de master pe comunicare în limba engleză pentru predare și cercetare economică la Facultatea REI. Are o experiență de predare de peste 20 ani la discipline ca Tehnologia Aplicațiilor Office, Baze de date financiar contabile, Sisteme informatice de gestiune, Instrumente software pentru proiecte de marketing, Marketing Intelligence, Sisteme ERP, Business Intelligence la programe de licență sau masterat în cadrul mai multor facultăți din ASE, cu predare atât în limba română, cât și în limba engleză sau germane. Din 2016 este profesor asociat la programul de MBA româno-francez INDE. A participat ca trainer în cadrul unor cursuri dezvoltate și predate în cadrul Corpului Experților Contabili și contabililor autorizați din România (CECCAR), Institutului de Studii Financiare (ISF) și Institutului Național de Administrație (INA). Din 2009 este Director Executiv al “Centrului de Studii Avansate pentru cercetări electronice (E-CAESAR)”, precum și autor și co-autor de manuale universitare, articole științifice, membru în proiecte de cercetare naționale și internaționale.

Conf. univ. dr. Cristina Venera Țarțavulea

Cristina Venera Țarțavulea este conferențiar universitar în cadrul Departamentului Informatică de Gestiune al Facultății CIG ASE București, din anul 2016. A obținut titlul de doctor în Economie, specializarea Contabilitate, în anul 2010. A absolvit facultatea CIG în anul 2003 și ulterior a urmat un an de studii aprofundate în specializarea Informatică de gestiune. Are o experiență de predare de peste 15 ani la discipline ca Sisteme informatice de gestiune, Proiectarea sistemelor informatice, Managementul proiectelor, Instrumente software pentru proiecte de marketing, Tehnologia Aplicațiilor Office și Baze de date, la programe de licență sau masterat în cadrul mai multor facultăți din ASE, cu predare atât în limba română, cât și în limba engleză. Din 2016 este profesor asociat la programul MBA româno-francez INDE. A participat ca trainer în cadrul unor cursuri dezvoltate și predate în cadrul Corpului Experților Contabili și contabililor autorizați din România (CECCAR), Institutului Național de Administrație (INA) și companiei Genpact. Desfășoară activități de cercetare concretizate prin participarea, în calitate de membru, în proiecte de cercetare naționale și internaționale, precum și prin publicarea, în calitate de autor sau co-autor, a numeroase cărți de specialitate, manuale universitare și articole științifice.

Conf. univ. dr. Alexandru Adrian Gavrilă
ȘI
Lect. univ. dr. Viorel Costin Banța

Dezvoltarea aplicațiilor desktop

Dezvoltarea aplicatiilor desktop

Aplicațiile desktop continuă să dețină o pondere însemnată în cadrul produselor software utilizate de companii, iar pentru dezvoltarea acestora se apelează la limbaje de programare care și-au demonstrat eficacitatea în decursul anilor.

După o inițiere în limbajele C# și Java, cursul se concentrează pe prezentarea conceptelor și tehnicilor fundamentale utilizate în dezvoltarea aplicațiilor desktop, în special a celor cu baze de date: programarea pe obiecte, instrumente O/RM, conectarea aplicațiilor la baze de date, formulare și controale legate la date, generarea rapoartelor etc. Sunt vizate și soluții concrete de implementare în cele două limbaje de programare aflate în topul preferințelor la ora actuală.

Inteligența artificială

Inteligența Artificială

Ce este inteligența artificială și care sunt domeniile ei de aplicabilitate? 

Prin ce se deosebesc aplicațiile clasice de cele care implementează elemente de inteligență artificială?

Ce sunt și cum se pot implementa algoritmii genetici și rețelele neuronale? 

Care sunt principalii algoritmi Machine Learning sau Deep Learning și cum pot fi utilizați în domeniul economic? Pot fi aplicate tehnicile Computer Vision sau Natural Language Processing în gestiunea unei companii? 

De ce este Python limbajul de programare preferat în dezvoltarea aplicațiilor de inteligență artificială și care sunt principalele lui caracteristici?

Cursul oferă răspunsuri la toate aceste întrebări, dar și la altele, utilizând limbajul Python ca suport pentru implementarea aplicațiilor.

Titular de curs / seminar:
Conf. univ. dr. Adrian Cozgarea

Dreptul comunicațiilor și al noilor tehnologii

Dreptul comunicațiilor oferă informații relevante cu privire la reglementarea comunicațiilor electronice, reglementarea comunicării în masă și per to per, protejarea drepturilor fundamentale ale omului pe parcursul utilizării mijloacelor electronice de comunicare, protecția datelor cu caracter personal și protecția drepturilor de proprietate intelectuală, precum și despre incriminarea penală a faptelor inadecvate în mediul electronic.

O componentă importantă a dreptului comunicațiilor este studierea modalităților de încheiere și modificare a raporturilor juridice încheiate prin mijloace electronice, precum și studierea modalității de reglementare a muncii la distanță, prin mijloace electronice.

Studierea problemelor de drept trebuie realizată nu doar în context românesc, ci și, mai ales, în context european și worldwide.

Titular de curs / seminar:
Av. dr. Andrei Săvescu

Av. dr. Andrei Săvescu predă Cyberlaw din anul 2005. Cu o vastă experiență atât ca avocat (1994), cât și ca arbitru (supra-arbitru) la Curtea de Arbitraj Comercial de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României (2009), este unul dintre cei mai cunoscuți practicieni ai dreptului. Este președintele Societății de Științe Juridice din România (2009), coordonator JURIDICE.ro (2004), cercetător asociat în cadrul Institutului de Cercetări Juridice al Academiei Române (2010), membru fondator al Asociației pentru Tehnologie și Internet (2004), membru de onoare al Uniunii Naționale a Experților în Legislația Muncii (2020) și formator la Institutul Național pentru Pregătirea și Perfecționarea Avocaților (2009).

Analiza și evaluarea companiilor e-business

Analiza si evaluarea companiilor e-business

Mediul de afaceri actual este marcat de dezvoltare tehnologică rapidă și digitalizare. Nici o companie nu va putea supraviețui în următorii 10 ani fără a încorpora noile tehnologii și digitalizarea în operațiunile curente.

Disciplina Analiza și evaluarea companiilor e – business urmărește să dezvolte deprinderile de analiză și evaluare a întreprinderilor și de aplicare a strategiilor adecvate în contextul digitalizării rapide.

Prin parcurgerea acestei discipline studenții vor putea :

  • Să analizeze mediului concurențial actual: Impactul tehnologiilor web 2.0, înțelegerea contextului digital al afacerilor actuale, analiza big data & small data 
  • Să utilizeze analiza economico-financiară pentru evaluarea întreprinderilor 
  • Să elaboreze studii de analiză și evaluare a întreprinderii și activelor necorporale specifice (ex. active necorporale de marketing, de natură tehnologică etc.)
  • Să utilizeze analiza și evaluarea întreprinderii la circumstanțe reale pentru companiile e-business


Titular de curs / seminar:
Prof. univ. dr. Ion Anghel

Profesor universitar doctor în cadrul departamentului de Analiză și Evaluare Economico-Financiară din cadrul Academiei de Studii Economice, Facultatea de Contabilitate și Informatică de Gestiune.

Are un doctorat în economie, stagii de cercetare la Reading University și Groningen University, Diploma de Studii Aprofundate în Contabilitate și Informatică de Gestiune și o Diplomă de licența în Finanțe și Contabilitate la Academia de Studii Economice din București.

A fost profesor invitat în cadrul unor proiecte internaționale în Georgia, Armenia și Serbia.

În prezent este Președinte al Societății Române de Analiză Economico-Financiară (SRAEF) și Membrul în Comitetul de conducere al European Real Estate Society (ERES). A deținut poziția de Președinte al European Real Estate Society (ERES) 2015-2016, Professional Board Member al International Valuation Standard Council (IVSC) 2008-2011, Președinte al Uniunii Profesiilor Liberale din România (UPLR) 2008-2009, Președinte al Asociatiei Naționale a Evaluatorilor din România (ANEVAR) 2006-2007. Deține calitatea profesională de Fellow of the Royal Institution of Chartered Surveyors (FRICS), membru acreditat al Asociației Naționale a Evaluatorilor din România ANEVAR (MAA) și a absolvit cursurile de evaluare de mașini și echipamente ale American Society of Appraisers (ASA). În prezent este Editor Șef al revistei Valuation Journal și este membru în comitetul editorial al Journal of Real Estate Research (JERER), Journal of Accounting and Management Systems (JAMIS), World of Valuation Journal, the Polish journal Rzeczoznawca Majątkowy (Property Valuer).  

A obținut premiul „The best research project” al Academiei de Studii Economice din București,  coordonator proiect Restart Economia, Bucuresti, 2021, Premiul Alexandru Gheorghiu al ANEVAR pentru cercetarea în domeniul evaluarii (București, 2018), Merit Award Research Paper, World Association of Valuers Organization – WAWO (Singapore, 2006), Diploma Georgescu Roegen pentru cercetare economică (ASE Bucuresti, 2006). Este autor sau coautor a peste 25 de cărți și peste 75 de articole în domeniul analizei financiare, evaluării întreprinderii și activelor necorporale, analiza și evaluarea proprietăților imobiliare, sustenabilitate etc.

De asemenea are o experiență profesională importantă în calitate de coordonator sau membru în echipă în peste 500 de proiecte de consultanță și evaluare de întreprindere, active necorporale, proprietăți imobiliare începând cu anul 1994 în cazul unor proiecte de privatizare, fuziune și achizitie, raportare financiară, litigii etc.


Integrarea informației din organizații

Integrarea informației din organizații

Oportunitățile furnizate de avansul tehnologic pun organizațiile în fața unor noi provocări cum ar fi accesarea de volume mari de date din mai multe surse interne sau din surse terțe, gestiunea unor dispozitive inteligente, managementul, securitatea și confidențialitatea datelor. Pentru a digitaliza cât mai mult activitatea dintr-o organizație este necesar să se utilizeze tot mai multe sisteme informatice independente sau interconectate (ERP), integrarea informațiilor de pe rețelele de socializare și a platformelor administrației publice. 

Optimizarea proceselor dintr-o organizație și în luarea deciziilor sunt principalele avantaje ale integrării informației.

Tematicile abordate în cadrul acestei discipline includ:

  • Gestionarea rapoartelor utilizând SQL Server Reporting Services (SSRS)
  • Depozite de date și cuburi OLAP utilizând SQL Server Analysis Services (SSAS)
  • SQL Server Integration Services (SSIS) 
  • SQL Server și limbajul T-SQL.


În timpul cursului vei afla tips-tricks-uri din experiența practică a profesorilor în ceea ce privește limbajul SQL și operațiile de import/export, iar la finalul cursului vei putea: 

  • să ai o viziune globală asupra stocării și manipulării datelor din bazele de date tranzacționale
  • să realizezi importuri/exporturi/transformări de date din surse diverse folosind Limbajul SQL, SQL Server Management Studio (SSMS) și SQL Server Integration Services (SSIS) 
  • să realizezi și să exploatezi un depozit de date
  • să realizezi rapoarte utilizând SQL Server Reporting Services (SSRS)
  • să realizezi cuburi OLAP cu SQL Server Analysis Services (SSAS)


Titulari de curs / seminar:
Prof. univ. dr. Florin Mihai

Conf. univ. dr. Ofelia – Ema Aleca

Etică și integritate academică

Disciplina face parte din curriculum pentru pregătirea studenților din anul 2 de studiu și are în conținut studiul unei serii de tematici relevante, necesare pentru comportament academic, în vederea elaborării lucrării de disertație, precum și verificarea antiplagiat a lucrării de disertație, în diferite stadii de elaborare:

  • Cadrul general al eticii și integrității academice. Aspecte generale ale eticii academice în cercetarea științifică. Integritatea organizațiilor și dezvoltarea morală, valori ale integrității academice;
  • Principiile eticii și integrității academice. Norme și reguli;
  • Proprietatea intelectuală și drepturile de autor. Norme de comportament moral în mediul academic și în mediul de afaceri;
  • Plagiat versus original – identificarea plagiatului. Coduri și instrumente de implementare a eticii academice, reglementarea eticii cercetării;
  • Tipuri de plagiat. Plagiatul și evitarea plagierii lucrărilor academice;
  • Elaborarea unei lucrări științifice. Metode și tehnici de scriere academică – instrumente de căutare avansată.


Seminar științific

Seminar stiințific

Această disciplină este necesară pentru pregătirea studenților din anul 2 de studiu și are în conținut înțelegerea metodologiei cercetării științifice, însușirea cunoștințelor cu privire la procesul de cercetare științifică și dezvoltarea abilităților privind desfășurarea unei demers științific adecvat, familiarizarea studentului cu etapele procesului de cercetare științifică, dezvoltarea abilităților privind realizarea unei cercetări științifice ce cuprinde aspecte referitoare la literatura de specialitate, procedurile utilizate, analiza datelor, obținerea și interpretarea rezultatelor, concluziile și viitoarele direcții de cercetare, care să corespundă criteriilor de evaluare științifică în vederea publicării în cadrul unei reviste de circulație națională/internațională. De asemenea, la seminarul științific se discută elementele componente ale lucrării de disertație.

Titular de curs / seminar:
Conf. univ. dr. Valerica Mareș

Mareș Valerica este conferențiar în Informatică, Departamentul Informatică de Gestiune din cadrul Facultății de Contabilitate și Informatică de Gestiune, Academia de Studii Economice București. 

Deține un doctorat în Contabilitate din 2004 la aceeași universitate. 

Predă Tehnologii pentru automatizare de birou, foi de calcul profesionale și baze de date. Interesele sale de cercetare includ modelarea proceselor de afaceri, sistemele informatice de gestiune și managementul proiectelor. 

A publicat lucrări la conferințe și reviste indexate în baze de date internaționale. 

A participat la mai multe contracte de cercetare cu mediul economic, ca membru al echipei și la două dintre proiecte ca director al echipei.


Cadru didactic asociat dr. Delia Băbeanu